Portul Constanța marchează o premieră regională, după instalarea de către DP World a primului scanner drive-through pentru camioane din Europa Centrală și de Est. Noua tehnologie promite o schimbare majoră în inspecțiile vamale și reduce timpul de procesare al camioanelor de la ore întregi la doar câteva minute. Scannerul se află la terminalul RO-RO, deschis recent de DP World, unde fiecare camion cu mărfuri de import sau aflate în tranzit trece printr-un control rapid, eficient și sigur.
În trecut, un camion putea aștepta până la șapte ore pentru o inspecție. Cu noul scanner, procesul durează doar două minute. Orice marfă care ajunge mai târziu în cursul zilei poate pleca din port fără întârzieri suplimentare. Tehnologia accelerează formalitățile și crește gradul de securitate pentru toate bunurile care intră sau ies din România.
Kris Adams, Vicepreședinte Executiv pentru Europa de Est al DP World, subliniază impactul acestei inovații:
„Acest scanner reprezintă un pas important pentru comerțul din România. Ne permite să oferim clienților noștri un transport mai rapid și mai sigur al mărfurilor. Investiția DP World în această soluție inovatoare demonstrează angajamentul nostru de a îmbunătăți infrastructura comercială a României și de a sprijini transformarea sa într-un jucător cheie în sectorul logistic la nivel european.”
Investiții majore pentru modernizarea transportului și logisticii
Noul scanner completează un val de investiții semnificative pe care DP World le-a adus în România. În ultimii ani, compania a investit peste 130 de milioane de euro în infrastructura portuară și logistică. Printre realizări se numără modernizarea transferului de mărfuri din Constanța, construcția unui terminal RO-RO evaluat la 65 de milioane de euro și dezvoltarea unui hub logistic intermodal la Aiud, cu o investiție de 21 de milioane de euro, inaugurat în mai 2024.
DP World a instalat în Portul Constanța primul scanner drive-through pentru camioane din Europa Centrală și de Est. Noua tehnologie reduce timpul de inspecție de la șapte ore la două minute și crește siguranța pentru mărfurile de import sau tranzit.
Investiția face parte dintr-un program amplu de modernizare, care depășește 130 de milioane de euro și include terminalul RO-RO, precum și un hub logistic la Aiud.
Sursa foto cover: forbes.ro



