Medicai, o companie fondată în România care oferă soluții digitale pentru accesul și partajarea imaginilor medicale, își accelerează expansiunea în Statele Unite și estimează că această piață va genera aproximativ 50% din veniturile totale până la sfârșitul anului 2025. În 2024, contribuția SUA era de doar 10%.
Fondată în 2017 de Mircea Popa (CEO), Alexandru Artimon (CTO) și Andrei Blaj (COO), Medicai a început extinderea pe piața americană în 2023, când și-a mutat operațiunile în SUA. Medicai dezvoltă soluții digitale care permit medicilor, clinicilor și spitalelor să acceseze și să partajeze imagini medicale în mod rapid și securizat. Cea mai folosită soluție este platforma cloud PACS, conectată direct la echipamentele de imagistică precum CT, RMN sau radiografii. Aceasta oferă acces facil la datele medicale din aplicații web și mobile.
De asemenea, compania oferă:
- servicii de teleradiologie, care reduc timpul de interpretare a analizelor
- o platformă dedicată ședințelor multidisciplinare de diagnostic (Tumor Boards), utilizată de zeci de spitale
Clienții principali sunt clinici specializate în imagistică medicală (neurologie, oncologie, ortopedie), care au mai multe locații sau colaborează cu furnizori multipli. Totodată, soluțiile Medicai sunt folosite și de:
- avocați specializați în accidente de muncă (personal injury);
- clinici veterinare;
- companii din imagistică industrială;
- firme farmaceutice sau din cercetare medicală implicate în studii clinice.
Extindere rapidă în SUA, cu investiție de 200.000 de euro
În prezent, Medicai are 70 de clienți în România, SUA, Marea Britanie și India. SUA este piața cu cea mai mare creștere: dacă în 2024 compania avea doar 2 clienți americani, acum are 25 și estimează că va ajunge la 50 în 2025 – mai mult decât în România.
„Până la finalul anului, piața din SUA va deveni cea mai importantă din punctul de vedere al veniturilor recurente și al numărului de clienți. Această creștere este susținută de o strategie de marketing axată pe marketing digital: un mix de publicitate plătită, social media și SEO. Știm că putem crește foarte mult pentru că domeniul medical este unul care răspunde tot mai bine la inovații tehnologice și vom profita de acest val. Clienții din SUA iau decizii foarte repede, semnăm contracte în mai puțin de o lună din momentul primului contact”, susține Andrei Blaj, cofondator și COO Medicai.
Extinderea pe piața americană s-a realizat cu o investiție de aproximativ 200.000 de euro, direcționată în principal către marketing digital – o strategie care a precedat formarea unei echipe locale. Andrei Blaj spune că decizia de a investi mai întâi în generarea de lead-uri prin marketing digital, înainte de a angaja o echipă locală, a fost una esențială:
„Multă lume ne spunea că trebuie să ne mutăm în SUA și să angajăm o echipă locală acolo. Nu este greșit, dar mai este un pas înainte – acela de a genera lead-uri și interes. Iar acest pas este o funcție de marketing, în special de marketing digital. Astfel, am analizat concurența, am observat că prezența lor online nu este foarte solidă și am acționat. Acum generăm sute de lead-uri pe lună și angajarea unei echipe locale are sens și are premisele unei echipe de vânzări de succes”, a explicat Andrei.
În prezent, Medicai are o echipă formată din 11 angajați în România și un reprezentant în Florida care se ocupă de operațiunile din SUA. Pe măsură ce numărul de clienți crește, compania plănuiește să își consolideze echipa locală.
De la înființare, Medicai a atras finanțări în valoare de 700.000 de euro, inclusiv de la GapMinder Ventures, fond susținut prin Programul Operațional Competitivitate 2014–2020. În prezent, compania se concentrează pe extinderea internațională, iar ritmul rapid de creștere o ajută să atragă noi investiții.
Sursa foto cover: Medicai
 
															


