Rottaprint investește 1,2 milioane de euro într-o nouă hală de producție și depozitare

Un grup de angajați poartă veste reflectorizante galbene în timpul unui tur ghidat în hala de producție Rottaprint, printre rafturi și echipamente industriale

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică din România, specializată în etichete autoadezive și folii imprimate, investește 1,2 milioane de euro într-o hală nouă, gândită atât pentru producție, cât și pentru depozitarea materiilor prime. În plus, compania aduce echipamente noi pentru a-și crește capacitatea de producție.

„Proiectul vine ca răspuns la creşterea cererii pentru soluţii de ambalare, dar şi în contextul unei nevoi tot mai stringente de eficientizare şi optimizare a spaţiului de producţie”, explică reprezentanții companiei.

Noua construcție este o parte importantă din planul de dezvoltare al Rottaprint, care își dorește să-și organizeze mai bine logistica și să răspundă mai rapid cerințelor pieței.

„Pentru noi, investiţiile nu sunt doar despre infrastructură sau echipamente, ci despre viitorul companiei şi capacitatea noastră de a rămâne competitivi într-un context economic tot mai dinamic”, spune Cristi Nechita-Rotta, directorul general al companiei.

În prima jumătate a anului, Rottaprint a avut o creștere de 2% a cifrei de afaceri față de aceeași perioadă din 2024. Etichetele shrink (inclusiv cele cu barieră de lumină, care protejează produsele sensibile la razele UV) și etichetele wrap-around pentru băuturi au fost tot mai căutate. Tot mai multe branduri din industria alimentară solicită și etichete antifurt, ca alternativă la dispozitivele clasice de securizare.

Pe plan local, piața de retail suferă din cauza scăderii consumului. „În România, multe proiecte sunt puse în aşteptare, iar după aplicarea noilor reglementări fiscale estimăm o scădere şi mai accentuată a puterii de cumpărare. Ne vom concentra în semestrul al doilea pe extinderea proiectelor externe, unde observăm un potenţial mai stabil de creştere”, adaugă Cristi Nechita-Rotta.

Exporturile Rottaprint aduc deja 21% din venituri, cu rezultate foarte bune în Germania și Ungaria – piețe care compensează incertitudinile economice din România. Planurile Rottaprint pentru viitor rămân clare: digitalizare, eficientizarea proceselor și o poziție solidă pe piața locală, în paralel cu extinderea portofoliului internațional.

Compania cu o experiență de peste 34 de ani, are centre logistice în Brașov și Ilfov, dar și în Ungaria și Germania, livrând în 2024 produse în 16 țări din Europa, SUA și Asia.

Sursă imagine cover: Green Start-up

Știm cât de mult bine pot face veștile bune și exemplele pozitive, așa că îți aducem săptămânal în centrul atenției modelele de performanță, Încredere și Inspirație din România Performantă.

Ajută-ne și tu, spunându-ne: ce om, companie, produs sau serviciu din România crezi că este remarcabil? Ce model excepțional ai descoperit și ai vrea să afli mai multe despre el? Despre cine crezi că merită să scriem și ce ai vrea să-l întrebăm?

Distribuie

Spune ce crezi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Abonează-te la newsletterul PozitiVești