Life is Hard (LIH), companie românească de software listată la Bursa de Valori București, pe piața AeRO, investește 250.000 de euro în startup-ul RepsMate – o firmă deep-tech care dezvoltă soluții bazate pe inteligență artificială pentru a face mai bune și mai eficiente interacțiunile dintre companii și clienții lor.
Investiția vine în sprijinul direcției de dezvoltare a diviziei Engine din cadrul Life Is Hard, care are ca obiectiv digitalizarea IMM-urilor și a instituțiilor publice.
RepsMate este o companie de inteligență artificială aplicată, cu tehnologie proprie, folosită în industrii precum telecom, banking, energie, sănătate și retail. Platforma sa, numită Revenue OS, analizează în timp real conversațiile dintre agenți și clienți, oferind sfaturi, coaching conversațional și instrumente predictive care ajută echipele să performeze mai bine și să lucreze mai eficient.
Pentru Life is Hard, această investiție înseamnă adăugarea unui produs matur în portofoliu, care poate fi integrat în proiectele dedicate digitalizării în zona de suport clienți și interacțiuni de volum mare, fie ele telefonice sau digitale. RepsMate completează capacitățile actuale ale companiei în transformarea digitală, automatizare conversațională și analiză operațională.
În contextul în care multe IMM-uri se confruntă cu dificultăți legate de recrutare, loialitatea angajaților și eficiență în front-office, RepsMate vine cu un sprijin concret: un „coach” AI care ajută agenții în timp real, oferindu-le sugestii direct în conversație, dar și o soluție pentru manageri care pot monitoriza performanța fără intervenții invazive.
Tehnologia dezvoltată de RepsMate va fi testată și în industria de asigurări, prin integrarea cu infrastructura 24Broker. Acest sector nu este focusul principal al investiției, însă el rămâne un vector în strategia generală de dezvoltare a companiei.
„RepsMate nu este doar o investiție promițătoare din punct de vedere financiar, ci și un catalizator al unei noi paradigme de lucru în cadrul diviziei Engine”, spune Cătălin Chiș, CEO al Life Is Hard.
Investiția Life is Hard în RepsMate este gândită sub forma unui împrumut convertibil, acordat pe o perioadă de doi ani. Asta înseamnă că, dacă în acest interval are loc un eveniment major – cum ar fi vânzarea companiei sau o rundă importantă de finanțare – împrumutul se va transforma automat în părți sociale pentru LIH. Valoarea conversiei va fi calculată la o evaluare a RepsMate de 7 milioane de euro, fie la evaluarea agreată, oricare este mai mică.
Dacă un astfel de eveniment nu are loc cu cel puțin 30 de zile înainte de finalul celor doi ani, Life is Hard are două opțiuni: fie își transformă împrumutul în acțiuni la o evaluare de 7 milioane de euro post-money, fie solicită returnarea banilor, cu tot cu o dobândă anuală de 15%. În cazul în care RepsMate nu își îndeplinește obligațiile legate de conversie, suma devine scadentă și trebuie returnată, cu aceeași dobândă de 15% pe an.
Structura aceasta oferă Life is Hard acces rapid la o tehnologie cu potențial mare, dar și flexibilitate financiară. Mai mult, creează un cadru clar de colaborare între divizia Engine a LIH și produsele conversaționale dezvoltate de RepsMate.
Sursă imagine cover: Business Magazin.