Artesana investește peste 10 milioane de euro într-o nouă fabrică și extindere internațională. Booster Capital intră în acționariat în locul ROCA Investments

Producătorul român de lactate Artesana, fondat de familia Donici, își propune să deschidă o nouă secție de producție pentru brânzeturi artizanale și să se extindă pe piețele externe, într-un proiect de investiții de peste 10 milioane de euro. În acest context, fondul de investiții Booster Capital a preluat participația de 20% deținută anterior de ROCA Investments.

Booster Capital intră în structura acționariatului Artesana ca nou partener strategic, înlocuindu-l pe ROCA Investments, care a deținut 20% din companie din 2020. Tranzacția vine într-un moment în care brandul românesc pregătește o nouă etapă de dezvoltare:

„Ne dorim ca Artesana să rămână un brand românesc puternic, cu rădăcini locale și viziune internațională. Alinierea pe termen mediu și lung, experiența echipei Booster în producție și retail, dar și valorile comune au fost decisive în alegerea acestui parteneriat”, a declarat Daniel Donici, cofondator Artesana.

Rezultate financiare solide și perspective de expansiune

Între 2020 și 2024, Artesana și-a triplat cifra de afaceri, ajungând la 55 milioane lei în 2024, cu un profit net de 1,64 milioane lei – în creștere cu peste 900% față de anul anterior. Firma are trei angajați, dar face parte dintr-un grup extins, care include și Klaus SRL, cu 75 de angajați și afaceri de aproape 48 milioane lei.

ROCA Investments, care a intrat în acționariatul Artesana în 2020, își încheie implicarea în companie cu un randament intern al investiției (IRR) de 30%. Pe perioada parteneriatului, Artesana a finalizat construcția unei a doua fabrici, pusă în funcțiune în 2023, după o investiție totală de 6 milioane euro.

Noul acționar, Booster Capital, este un fond recent înființat de investitori cu experiență în private equity: Șerban Roman, Thomas Tuske, Laurențiu Ispir și Vlad Tabacu. Fondul a atras 100 milioane de euro, inclusiv prin PNRR și BERD, și are în plan investiții în companii locale cu potențial de creștere.

Noi am stat de vorbă cu Iulian Donici, PR Artesana, despre povestea afacerii de familie care și-a păstrat principiile și face milioane de euro din lapte. Poți citi interviul integral AICI.

Sursa foto cover: arhiva personală Iulian (interiorul celei de-a doua fabrici)

Știm cât de mult bine pot face veștile bune și exemplele pozitive, așa că îți aducem săptămânal în centrul atenției modelele de performanță, Încredere și Inspirație din România Performantă.

Ajută-ne și tu, spunându-ne: ce om, companie, produs sau serviciu din România crezi că este remarcabil? Ce model excepțional ai descoperit și ai vrea să afli mai multe despre el? Despre cine crezi că merită să scriem și ce ai vrea să-l întrebăm?

Distribuie

Spune ce crezi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Abonează-te la newsletterul PozitiVești