Altex a achiziționat Brico Depot România – unul dintre liderii pieței locale de bricolaj și amenajări pentru locuințe, adică cele 31 de magazine din 24 de orașe, operațiunile de distribuție și sediul central din București. Finalizarea tranzacției în valoare de 70 de milioane de euro este estimată pentru prima jumătate a anului 2025.
Altex este lider pe piața de retail din România, cu peste 130 de magazine la nivel național. În cele peste trei decenii de la înființare, Altex s-a transformat dintr-un business local de import de televizoare în liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia din România. De la bun început, echipa Altex și-a luat angajamentul de a oferi produse de înaltă calitate, adaptate nevoilor consumatorilor și să ofere soluții de finanțare accesibile.
„Altex România, liderul pieţei de electro-IT, anunţă cu entuziasm achiziţia reţelei de magazine Brico Dépôt. Acesta este un moment important pentru toţi cei implicaţi, iar acest prim pas ne deschide noi orizonturi de dezvoltare şi oportunităţi pe piaţa de bricolaj din România. Strategia noastră de creştere se bazează pe un model omnichannel, asigurând o experienţă de cumpărare coerentă şi plăcută pentru clienţi, indiferent de canalul de vânzare ales. Fiecare membru al echipei noastre va beneficia de oportunităţi de dezvoltare profesională şi de un mediu de lucru stimulant, care pune accent pe colaborare şi excelenţă. Altex România este încrezătoare în viitorul companiei Brico Dépôt şi este hotărâtă să continue să servească comunitatea cu produse şi servicii de înaltă calitate”, a precizat Dan Ostahie, CEO Altex România.
Brico Dépôt România își va desfășura activitatea în mod obișnuit pe durata perioadei de tranziție, asigurând stabilitate pentru angajați, clienți și parteneri. Brico Dépôt este un jucător important pe piața locală de bricolaj încă din 2013, când Kingfisher a intrat în țară prin achiziția Bricostore. În 2017, prin integrarea Praktiker, compania și-a extins considerabil prezența.
„Suntem încântaţi că am găsit în Altex un partener de încredere cu experienţă şi viziune pentru Brico Dépôt România. Această decizie ne permite să ne concentrăm pe pieţele unde suntem cel mai bine poziţionaţi pentru a genera randamente atractive şi valoare mai mare pentru acţionari şi clienţi”, a declarat Thierry Garnier, CEO Kingfisher, compania-mamă a lanțului de magazine Brico Dépôt.
Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România, a adăugat: „Această tranziție marchează un moment important pentru Brico Dépôt România și cei peste 2.000 de angajați. De-a lungul anilor, am construit o fundație solidă, devenind o destinație de încredere pentru proprietarii de locuințe și profesioniștii din întreaga țară. Cu o rețea națională de 31 de magazine, suntem mândri să jucăm un rol esențial pe piața de bricolaj. Privind spre viitor, ne menținem angajamentul față de clienți, angajați și parteneri. Alături de întreaga noastră echipă, de parteneri și împreună cu Altex, vom continua să dezvoltăm business-ul și să explorăm noi oportunități de creștere.”
Sursă imagine cover: Brico Dépôt Romania