Piața auto europeană a înregistrat o revenire în luna martie 2025: înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 3% comparativ cu aceeași lună a anului precedent, semnalând o tendință pozitivă după o perioadă de stagnare. Și segmentul vehiculelor electrice a continuat să se dezvolte, înregistrând o creștere de 24% în Europa. Cum traducem asta? Interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluții de mobilitate sustenabile și adaptarea producătorilor la cerințele pieței.
În România, piața auto a înregistrat o creștere de 8,4% în martie 2025, cu peste 9.900 de unități înmatriculate. Această performanță a fost influențată de așteptările legate de lansarea programului Rabla, care oferă stimulente pentru achiziția de vehicule noi, în special electrice. Cu toate acestea, cota de piață a mașinilor electrice a scăzut temporar sub 3%, în anticiparea fondurilor alocate prin program.
Cu toate astea, Dacia, principalul producător autohton, a înregistrat o scădere de 2,8% în martie, cu aproximativ 2.400 de unități înmatriculate. Aceasta a reprezentat cea mai mică cotă de piață a mărcii din ultima perioadă, de 23,8%, comparativ cu media tradițională de peste 30%.
În primul trimestru din 2025, Dacia rămâne însă lider detașat pe piața auto din România, cu peste 9.900 de mașini noi înmatriculate. Pe următoarele poziții, clasamentul arată aproape la fel ca în luna martie: Toyota, Skoda și Volkswagen completează topul. Renault se află pe locul 5, cu aproximativ 2.000 de unități, fiind urmată de Hyundai, Ford, Mercedes-Benz, BMW și Suzuki.
La nivel european, Dacia Sandero este cel mai înmatriculat model în primul trimestru al anului 2025, cu 66.596 de unități înmatriculate:

Jurnalistul Daniel Popescu a realizat pe AUTOCRITICA o analiză completă pentru piața auto din România și Europa.
Sursa foto cover: Dacia