„Țara lui Mai Bine” este primul proiect național care sprijină și facilitează conectarea producătorilor din România cu restaurante din întreaga țară. Scopul proiectului este de a susține producătorii români să își extindă piața de desfacere și de a încuraja producția produselor și preparatelor locale, promovând un consum sustenabil. Este realizat de Edenred, în colaborare cu Organizaţia Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA).
Proiectul răspunde unei nevoi tot mai accentuate pe piața locală: încurajarea consumului de produse autohtone și crearea unei conexiuni solide între producători și sectorul HoReCA. Prin intermediul noului proiect, Edenred își continuă misiunea de a promova o alimentație echilibrată, susținând în același timp dezvoltarea economiei și a agriculturii locale.
Datele Barometru FOOD 2024, un sondaj realizat de Edenred în 22 țări, inclusiv în România, arată creșterea cererii pentru produse locale sănătoase și dificultățile cu care se confruntă proprietarii de restaurante în a răspunde acestei cerințe, 53% considerând că prepararea meselor sănătoase este mai solicitantă.
Cifrele evidențiază și o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor, care, pe lângă faptul că-și doresc să aibă o alimentație mai sănătoasă, își doresc și ingrediente de origine locală. Restaurantele din România răspund acestei cerințe, 70% dintre ele schimbându-și furnizorii pentru a oferi preparate mai sănătoase și produse locale.
În acest context, „Țara lui Mai Bine” joacă un rol esențial și sprijină atât cerințele consumatorilor, cât și dezvoltarea economiei locale prin consolidarea legăturii directe între producători și restaurante. Proiectul pune bazele unui sistem funcțional și al unui parteneriat intersectorial care aduce în prim-plan producătorii locali, recunoscând valoarea produselor lor și impactul pozitiv pe care acestea îl au asupra meniurilor sănătoase din restaurante și asupra economiei naționale.
„De-a lungul anilor, am observat tot mai clar preferința și nevoia angajaților pentru preparatele echilibrate și sănătoase (82%). Această tendință se manifestă în special prin cererea tot mai mare pentru produse locale (58%). Ideea de a dezvolta acest parteneriat între Edenred, producători și restaurante a venit firesc, în linie cu misiunea noastră de a crea conexiuni valoroase pentru a susține comunitatea și economia locală.
Proiectul „Țara lui Mai Bine” creează un cadru favorabil dezvoltării producătorilor locali, facilitând colaborarea acestora cu restaurantele din România. Contribuim la crearea unei călătorii transformatoare la nivel național, în care agricultura românească aduce pe farfuriile consumatorilor produse sănătoase și de calitate, sprijinind în același timp dezvoltarea unei economii durabile”, spune Görkem Oran, Directorul General al Edenred România.
„Țara lui Mai Bine” va deveni un punct de întâlnire pentru toți cei care doresc să contribuie la dezvoltarea unei industrii alimentare sustenabile, punând pe mesele românilor preparate sănătoase și cu gust autentic, promovând astfel consumul local responsabil. Platforma va oferi o oportunitate unică de colaborare directă între actorii din domeniu, facilitând schimbul de resurse, idei și soluții inovatoare, sprijinind dezvoltarea unei rețele eficiente și funcționale între producători și restaurante.
„Demersul Țara lui Mai Bine este unul în care am crezut din prima clipă, încă de când nu era conturată decât ideea. Dacă este un proiect necesar? Noi credem că este esențial pentru o dezvoltare sănătoasă a industriei, pentru un brand de țară mai puternic, pentru a crește calitatea turismului gastronomic, pentru a deveni o destinație reper și pentru a reconfigura modul în care ne putem sprijini unii pe alții, industria HoReCa și producătorii locali.
Credem cu tărie că, prin sprijinirea producătorilor locali și conectarea lor mai bună cu restaurantele, putem contribui în crearea acelui diferențiator care dă valoare unei experiențe și care face ca o masă în oraș să însemne mai mult decât relaxare, distracție și gust bun. Să însemne toate acestea, dar și o identitate gastronomică mai vizibilă, creștere economică, creativitate în bucătărie, autenticitate în rețete, o curiozitate mai mare a consumatorilor, calitate mai bună și o imagine mai bună per ansamblu”, a adăugat Radu Savopol, Președinte HORA.
Află mai multe detalii și povești direct de pe site-ul www.taraluimaibine.ro. Ne bucurăm că apar astfel de proiecte, care se concentrează pe bine și pe oamenii care fac bine în România, în detrimentul negativismului și al credinței că la noi nu se poate.
HORA, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalităţii româneşti, având misiunea de a susţine şi de a promova interesele şi valorile comune ale membrilor săi pe plan naţional şi internaţional. Organizaţia numără peste 100 de membri şi îşi propune să redefinească industria ospitalităţii româneşti pe coordonatele etice, economice şi culturale pe care le merită.
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând peste 60 milioane de utilizatori și peste 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a aproximativ 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.
Sursă imagine: pagina de Facebook a Edenred România.