Videoclipul realizat de MrBeast la Salina Turda a devenit un adevărat fenomen online, după ce a strâns peste 60 de milioane de vizualizări în doar câteva zile de la lansare. Materialul dinamic de 20 de minute îl prezintă pe celebrul YouTuber și pe alți creatori de conținut explorând subteranul salinei timp de șapte zile. În videoclip, MrBeast descrie Salina Turda ca fiind unul dintre cele mai impresionante obiective turistice din lume și „cel mai tare oraș subteran”.
Expunerea pe care Salina Turda o primește prin acest videoclip echivalează cu faptul că aproape de trei ori populația României a urmărit clipul. Asta poate contribui semnificativ la promovarea turismului local, și pune salina pe harta destinațiilor „în trend” la nivel global.
MrBeast a plătit suma de un milion de euro către primăria Turda, pentru a filma timp de șapte zile în salină, timp în care obiectivul a rămas închis publicului larg. Primarul Cristian Octavian Matei se arată mulțumit de impactul economic și turistic al acestui proiect, anticipând și o creștere semnificativă a numărului de vizitatori. El a adăugat că a început deja demersurile pentru includerea Salinei Turda în patrimoniul UNESCO, iar popularitatea videoclipului ar putea accelera acest proces.
Pe numele său real Jimmy Donaldson, MrBeast este în prezent cel mai popular YouTuber din lume, cu peste 320 de milioane de abonați. Vloggerul în vârstă de 26 de ani s-a consacrat prin videoclipuri care includ provocări spectaculoase și acte de caritate ce atrag, în mod uzual, zeci de milioane de vizualizări.
*foto ilustrare: Instagram/ MrBeast